Høringsmateriale Tangen Skole og Børneunivers

Høring om sammenlægning af de to skoler på Harboøre Tange.

Da den fremtidige struktur for skolernes overbygningsklasser blev vedtaget den 25. januar 2023, blev det også besluttet, at der skulle indledes en proces for én skole og ét skoledistrikt på Tangen gældende for mellemtrinnet.

Processen er nu igangsat. Der er udarbejdet et høringsmateriale, som beskriver sammenlægningen af skolerne i Harboøre og Thyborøn og nogle af de afledte konsekvenser ved den. Høringsmaterialet blev endelig godkendt på kommunalbestyrelsens møde den 29. marts og sendes nu i høring.

Fra fredag den 31. marts til senest mandag den 29. maj er det muligt at indgive høringssvar til den foreslåede sammenlægning. Efter høringsperioden behandles forslaget om sammenlægning af Thyborøn Skole med Harboøre Skole og Børneunivers af Familie- og Kulturudvalget (13. juni) og Økonomi- og Erhvervsudvalget (19. juni) inden den endelige beslutning træffes i Kommunalbestyrelsen den 28. juni 2023.

Vedlagt høringsmaterialet, hvor høringsprocessen også er beskrevet nærmere.